ПОНЯТТЯ «ЛІДЕРСЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ» І «ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ»: ЗМІСТ ТА ВИКОРИСТАННЯ У НАУКОВІЙ ДУМЦІ

Автор(и)

  • Olexandr Romanovskiy Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Valentina Mykhaylychenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-7390-5319
  • Tatyana Нura Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-2323-3440

DOI:

https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.08

Ключові слова:

лідерство, поняття, лідерський потенціал, лідерські якості, процес навчання, діагностика, виявлення, актуалізація, розвиток, студенти

Анотація

Досліджено співвідношення лідерського потенціалу та лідерських якостей у  студентів.  Уточнено визначення поняття «лідерський потенціал» і «лідерські якості», розкритий  їхній зміст.  Вказано, що в цілому ряді робіт дослідників часто відбувається змішування  цих понять, а іноді, і підміна один одним.  Обґрунтовано необхідність не тільки діагностики лідерського потенціалу студентів, а й мобілізації його ресурсних можливостей, тобто вивчення шляхів і засобів його активізації та розвитку під час навчання у зво.  Сформульовано висновок про необхідність дотримання  єдиної концепції про зміст таких понять як «лідерські якості» і «лідерський потенціал», а також їхні повної термінологічної уніфікації.

Біографії авторів

Olexandr Romanovskiy, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри, член-кореспондент НАПН України, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А.Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Valentina Mykhaylychenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат філософських наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Tatyana Нura, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків, Україна

Посилання

Адаир, Дж. (2007) Психология лидерства. М.: Эксмо, 352 с.

Белякова, Н. В. (2002) Социально-психологические особенности проявления лидерства в студенческих группах: дис. канд. психол. наук: 19.00.05. М., 197 с.

Гапонюк, З. Г. (2008) Педагогические условия формирования лидерских качеств у студентов гуманитарных вузов: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.08. Теория и методика профессионального образования. М.: Военный университет, 24 с.

Головешко, Б.Р. (2017) Педагогічні умови формування лідерських якостей у майбутніх фахівців з адміністративного менеджменту у вищому навчальному закладі: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.08. Теория и методика профессионального образования. Вінніца, 23 с.

Гура, Т.В. (2018) Лідерський потенціал інженера-керівника як психологічна детермінанта успішного розвитку організаційної культури підприємства. Організаційна та економічна психологія в Україні: сучасні проблеми та перспективи розвитку з організаційної та економічної психології: тези Міжнародної науково-практичної конференції з організаційної та економічної психології( 12-13 квітня 2018 року), м. Київ. Наук. ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамущки, М.С. Корольчука. К. С. 34 – 35.

Дрыгина, И. В. (2003) Активизация лидерского потенциала личности студента в образовательном процессе вуза: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Красноярск, 23 с.

Евтихов, О. В. (2011) Лидерский потенциал руководителя: специфика, содержание и возможности развития: монография. Красноярск: СибЮИ МВД

России, 288 с.

Зимняя, И. А. (2004) Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 42 с.

Краевский, В.В., & Хуторской, А.В. (2007) Основы обучения: дидактика и методики. М.: Изд. Ценр «Академия», 352 с.

Личностный потенциал: структура и диагностика. Под ред. Д. А. Леонтьева (2011). М.: Смысл, 680 с.

Марков, В. Н., & Синягин, Ю.В. (2000) Потенциал личности. Мир психологии. № 1 (21). С. 250 – 261.

Михайличенко, В.Е. (2017) Личностный подход в изучении лидерства и его роль в процессе формирования лидерского потенциала студентов. Теорія і практика управління соціальними системами. №4. Х.:НТУ»ХПИ». С.89 – 98.

Ожегов, С. И., & Шведова, Н.Ю. (1999) Толковый словарь русского языка. М.: Азбуковник, 944 с.

Романовский, А. Г., & Михайличенко, В.Е., Грень, Л.Н. (2018) Педагогика лидерства. Х.: Стильиздат, 500 с.

Саляхов, В. Ю. (2008) Формирование лидерских качеств студен-тов: на опыте подготовки менеджеров: автореф. дисерт. канд пед.. наук: спец. 13.00.08. Волгоград, 19 с.

Сластенин, В.А. & Исаев, И.Ф., Шиянов, Е.Н. (2002) Педагогика: уч. Пособие. М.: Академия, 576 с.

Уманский, А.Л. (1994) Педагогические условия и средства сти-мулирования лидерства в детских и юношеских коллективах. Кострома, 264 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-21

Як цитувати

Romanovskiy, O., Mykhaylychenko, V., & Нura T. (2019). ПОНЯТТЯ «ЛІДЕРСЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ» І «ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ»: ЗМІСТ ТА ВИКОРИСТАННЯ У НАУКОВІЙ ДУМЦІ. Лідер. Еліта. Суспільство, (1), 107–117. https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.08

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ І СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ