ПОНЯТТЯ «ЛІДЕРСЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ» І «ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ»: ЗМІСТ ТА ВИКОРИСТАННЯ У НАУКОВІЙ ДУМЦІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.08Ключові слова:
лідерство, поняття, лідерський потенціал, лідерські якості, процес навчання, діагностика, виявлення, актуалізація, розвиток, студентиАнотація
Досліджено співвідношення лідерського потенціалу та лідерських якостей у студентів. Уточнено визначення поняття «лідерський потенціал» і «лідерські якості», розкритий їхній зміст. Вказано, що в цілому ряді робіт дослідників часто відбувається змішування цих понять, а іноді, і підміна один одним. Обґрунтовано необхідність не тільки діагностики лідерського потенціалу студентів, а й мобілізації його ресурсних можливостей, тобто вивчення шляхів і засобів його активізації та розвитку під час навчання у зво. Сформульовано висновок про необхідність дотримання єдиної концепції про зміст таких понять як «лідерські якості» і «лідерський потенціал», а також їхні повної термінологічної уніфікації.
Посилання
Адаир, Дж. (2007) Психология лидерства. М.: Эксмо, 352 с.
Белякова, Н. В. (2002) Социально-психологические особенности проявления лидерства в студенческих группах: дис. канд. психол. наук: 19.00.05. М., 197 с.
Гапонюк, З. Г. (2008) Педагогические условия формирования лидерских качеств у студентов гуманитарных вузов: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.08. Теория и методика профессионального образования. М.: Военный университет, 24 с.
Головешко, Б.Р. (2017) Педагогічні умови формування лідерських якостей у майбутніх фахівців з адміністративного менеджменту у вищому навчальному закладі: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.08. Теория и методика профессионального образования. Вінніца, 23 с.
Гура, Т.В. (2018) Лідерський потенціал інженера-керівника як психологічна детермінанта успішного розвитку організаційної культури підприємства. Організаційна та економічна психологія в Україні: сучасні проблеми та перспективи розвитку з організаційної та економічної психології: тези Міжнародної науково-практичної конференції з організаційної та економічної психології( 12-13 квітня 2018 року), м. Київ. Наук. ред. С.Д.Максименка, Л.М.Карамущки, М.С. Корольчука. К. С. 34 – 35.
Дрыгина, И. В. (2003) Активизация лидерского потенциала личности студента в образовательном процессе вуза: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Красноярск, 23 с.
Евтихов, О. В. (2011) Лидерский потенциал руководителя: специфика, содержание и возможности развития: монография. Красноярск: СибЮИ МВД
России, 288 с.
Зимняя, И. А. (2004) Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 42 с.
Краевский, В.В., & Хуторской, А.В. (2007) Основы обучения: дидактика и методики. М.: Изд. Ценр «Академия», 352 с.
Личностный потенциал: структура и диагностика. Под ред. Д. А. Леонтьева (2011). М.: Смысл, 680 с.
Марков, В. Н., & Синягин, Ю.В. (2000) Потенциал личности. Мир психологии. № 1 (21). С. 250 – 261.
Михайличенко, В.Е. (2017) Личностный подход в изучении лидерства и его роль в процессе формирования лидерского потенциала студентов. Теорія і практика управління соціальними системами. №4. Х.:НТУ»ХПИ». С.89 – 98.
Ожегов, С. И., & Шведова, Н.Ю. (1999) Толковый словарь русского языка. М.: Азбуковник, 944 с.
Романовский, А. Г., & Михайличенко, В.Е., Грень, Л.Н. (2018) Педагогика лидерства. Х.: Стильиздат, 500 с.
Саляхов, В. Ю. (2008) Формирование лидерских качеств студен-тов: на опыте подготовки менеджеров: автореф. дисерт. канд пед.. наук: спец. 13.00.08. Волгоград, 19 с.
Сластенин, В.А. & Исаев, И.Ф., Шиянов, Е.Н. (2002) Педагогика: уч. Пособие. М.: Академия, 576 с.
Уманский, А.Л. (1994) Педагогические условия и средства сти-мулирования лидерства в детских и юношеских коллективах. Кострома, 264 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.