ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЛІКОМУНІКАТИВНОЇ ЕМПАТІЇ СТУДЕНТІВ-ЛІДЕРІВ

Автор(и)

  • Ніна Підбуцька Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Ukraine
  • Анастасія Книш Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2616-3241.2021.1.05

Ключові слова:

лідер, лідерство, емпатія, полікомунікативна емпатія, гендер, студенти, майбутні фахівці

Анотація

розглянуто проблему прояву полікомунікативної емпатії у студентів, що характеризуються вираженими лідерськими якостями. Було проаналізовано роль емпатії в становленні лідерського стилю студентів. В ході дослідження було визначено, що емпатія є однією з найбільш важливих рис в структурі особистості сучасного студентського лідера, а її формуванню має приділятися особлива увага в закладах вищої освіти. Емпіричне дослідження лідерських здібностей дозволило визначити, що близько 29% студентів володіють вираженими на високому рівні лідерськими здібностями. Аналіз гендерних особливостей прояву полікомунікативної емпатії студентів-лідерів дозволив визначити, що у дівчат емпатія розвинена краще, ніж у хлопців. В статті наводяться перспективні напрямки розвитку теми дослідження.

Біографії авторів

Ніна Підбуцька , Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Анастасія Книш, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Goleman, D. (2005), Emotsyonalnoe lyderstvo: Yskusstvo upravlenyia liudmy na osnove emotsyonalnoho yntellekta [Emotional Leadership: The Art of Managing People Based on Emotional Intelligence], Moscow, p. 301

2. Pidbutska, N. V. (2007), Moty-vatsiina osnova uchinnia maibutnoho inzhenera [Motivational basis of learning of the future engineer], Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports,no. 1,pp.94–98

3. Pidbutska, N. V. (2014), Osoblyvosti kreatyvnosti maibutnoho inzhe-nera yak skladovoi yoho profesionalizmu [Features of creativity of the future engineer as a component of his professionalism], Problems of modern psychology: collection. Science. Kamyanets-Podilsky National Avenue University named after I. Ogienko, Institute of Psychology. GS Kostyuk NAPS of Ukraine, no. 26, pp. 468–477

4. Romanovsky, O. G. (2017), Teo-riia i praktyka formuvannia lidera : navch. posibnyk [Theory and practice of leadership formation: textbook. Manual], Nat. tech. Kharkiv Polytechnic University, p. 100

5. Cherkashin, A. I. (2019), Meto-dolohichni pidkhody do vykhovannia osobystosti maibutnikh fakhivtsiv-lideriv u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Methodological approaches to educating the personality of future specialists-leaders in higher education institutions of Ukraine], Theory and practice of management of social systems, no. 2, pp. 60–72

6. Abbasi, M. H., Siddiqi, A., & Azim, R. U. A. (2011), Rol efektyvnykh komunikatsii dlia pokrashchennia liderskykh i pidpryiemnytskykh navychok u studentiv universytetiv [Role Of Effective Commu-nications For Enhancing Leadership And Entrepreneurial Skills In University Students], International Journal of Business and Social Science, no. 2(10), 9

7. Bar-On, R. (2000), [Emotional and social intelligence: Insights from the Emotional Quotient Inventory], Handbook of emotional intelligence, San Francisco: Jossey-Bass., pp. 363–388

8. Romanovsky, O. (2016), [Compa-rative analysis of leadership training concepts in high schools in the UK and Ukraine], Theory and practice of social systems management: philosophy, psycho-logy, pedagogy, sociology, no. 2, pp. 3–10

9. Kalashnikova, S., & Orzhel, O. (2019), [University leadership development: lessons from Ukraine], International Scientific Journal of Universities and Leadership, no.(8), pp. 133–143

10. Luis Manuel Cerda Suarez & Wilmar Hernandez (2012), Liderstvo ta rezultatyvnist u vyshchii osviti: porivnialnyi analiz u Portuhalii ta Ispanii [Leadership and performance in higher education: a comparative analysis in Portugal and Spain], European Journal of Engineering Education, no. 37:6, pp. 592–599

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-27

Як цитувати

Підбуцька , Н. ., & Книш, А. (2021). ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЛІКОМУНІКАТИВНОЇ ЕМПАТІЇ СТУДЕНТІВ-ЛІДЕРІВ. Лідер. Еліта. Суспільство, (1), 53–62. https://doi.org/10.20998/2616-3241.2021.1.05

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ФАХІВЦЯ-ЛІДЕРА