ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ЕЛІТИ І ЛІДЕРІВ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Євген Сокол Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна
  • Олександр Романовський Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна
  • Олександр Пономарьов Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2616-3241.2021.1.02

Ключові слова:

інженер, лідер, гуманітарно-технічна еліта, завдання вищої інженерної освіти, інноваційне мислення, освіта 4.0, індустрія 4.0

Анотація

розкрито сенс і завдання професійної діяльності сучасного інженера. Обґрунтовано зміст і характер його підготовки в системі вищої освіти. Показано необхідність чіткої орієнтації цієї підготовки на виявлення потенційних лідерів серед студентів та наступний цілеспрямований розвиток їхнього лідерського потенціалу. Запропоновано орієнтувати решту інших студентів на їхню підготовку як представників національної гуманітарно-технічної еліти. Проаналізовано характерні особливості підготовки еліти і лідерів в умовах закладів вищої інженерної освіти. Наведено досвід такої підготовки, нагромаджений в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Підкреслено значення формування у студентів інноваційного мислення і розвитку їхніх креативних здібностей як умови реалізації парадигми освіти 4.0 і кадрового забезпечення індустрії 4.0.

Біографії авторів

Євген Сокол, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НАН України, ректор Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Олександр Романовський, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, завідувач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Олександр Пономарьов, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат технічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Akoff, R. (2002), Akoff o menedzhmente [Akoff on management], Series “Theory and Practice of Management”, trans. with English SPb. : Peter, p. 448

2. Gandapas, R. (2013), Kharyzma lydera [Charisma of the leader], M .: Mann, Ivanov and Ferber, p. 224

3. Romanovsky, O. G., Ponomarev, O. S. (2017), Paradoksy kharyzmatychnoho liderstva [Paradoxes of charismatic leade-rship], Theory and practice of management of social systems, no. 1, pp. 47–56

4. Sokol, E. I. (2017), Pidhotovka profesionaliv-lideriv yak zavdannia vyshchoi shkoly [Preparation of professional leaders as a task of higher school], Leader. Elite. Society, no. 1, pp. 16–22

5. Sokol, S. I., Romanovsky, O. G., Panfilov, Yu. I. (2020), Dosvid formuvannia lideriv v Natsionalnomu tekhnichnomu universyteti “Kharkivskyi politekhnichnyi instytut” [Experience of forming leaders at the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”], Leader. Elite. Society, no 1, pp. 30–42

6. Agudelo, O. L. & Salinas J. (2015), Hnuchki navchalni marshruty na osnovi kontseptualnykh kart [Flexible Learning Itineraries Based on Conceptual Maps], New approaches in educational research, vol. 4, no 2, pp. 70–76

7. Bass, B. M. & Riggio, R. E. (2006), Transformatsiine liderstvo [Transformational leadership], 2nd ed., N.Y.: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, p. 282

8. Casse, P. & Claudel, P. G. (2007), Filosofiia dlia kreatyvnoho liderstva: yak filosofiia mozhe peretvoryty liudei na bilsh efektyvnykh lideriv [Philosophy for Creative Leadership: How philosophy can turn people into more effective leaders], [S.p.] : Athena Press, p. 280

9. Conger, J. A. & Canungo, R. (1994), Kharyzmatychne liderstvo v orhanizatsiiakh: spryiniati povedinkovi atrybuty ta yikh vymiriuvannia [Charismatic leadership in organizations: Perceived behavioral attributes and their measurement], Journal of Organizati-onal Behavior, no.15, pp. 439–452

10. Klopp, M. & Abke, J. “Navcha-nnia 4.0” [“Learning 4.0”], A conceptual Disscussion. 2018 IEEE. International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE). 4–7 December 2018. Wollongong, NSW, Australia, pp. 671–876

11. Sadeghi, A. & Mostafavi, Rad, F. (2018), Rol liderstva, oriientovanoho na znannia, v upravlinni znanniamy ta innovatsiiakh [The role of knowledge-orien-ted leadership in knowledge management and innovation], Management Science Letters, pp.151–160,available at:doi:10.5267/j.msl.2018.1.003

12. Shahroom, A. A., & Hussin, N. (2018), Promyslova revoliutsiia 4.0 ta osvita [Industrial Revolution 4.0 and Education], International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, no. 8(9), pp. 314–319

13. Vermillion, S. D., Malak, R. J., Smallman, R. A. (2015), Doslidzhennia formuvannia rezultativ i stavlennia do ryzyku v inzhenernykh rishenniakh v umovakh nevyznachenosti [Study on Outcome Framing and Risk Attitude in Engineering Decisions Under Uncertainty], Journal of Mechanical Design, vol. 137, issue 8

14. Zanda, S. (2018), Pobudova efektyvnoho menedzhmentu ta praktyky liderstva [Building Efficient Management and Leadership Practices], Innovation, Technology and Knowledge Management

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-27

Як цитувати

Сокол, Є. ., Романовський, О., & Пономарьов, О. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ЕЛІТИ І ЛІДЕРІВ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ ОСВІТИ. Лідер. Еліта. Суспільство, (1), 20–33. https://doi.org/10.20998/2616-3241.2021.1.02

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІДЕРСТВА ТА ЕЛІТИ В СУСПІЛЬСТВІ: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУЛЮВАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ ВИРІШЕННЯ