СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЛІДЕР У УПРАВЛІНСЬКОЇ ПАРАДИГМІ СТАРОДАВНЬОГО КИТАЮ

Автор(и)

  • Oleksiy Nestulya Полтавський університет економіки і торгівлі, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Анотація

Аналізуються погляди мислителів Стародавнього Китаю на управління та роль і місце в ньому правителя. Доводиться, що започаткована Конфуцієм традиція розглядати його як лідера підданих витримала випробування часом – від неї не змогли відмовитись навіть відверті противники вчення великого давньокитайського мислителя. Відтак, пануючи протягом декількох тисячоліть, офіційне конфуціанство Піднебесної вимагало від правителя бути лідером – спиратися у своїй діяльності не тільки на послану йому Небом владу, а й на силу особистого прикладу, мудрість, справедливість, вплив, довіру, інші інструменти, характерні для лідерства. Головне ж – усвідомлювати свою соціальну відповідальність перед підданими.

Біографія автора

Oleksiy Nestulya, Полтавський університет економіки і торгівлі

доктор історичних наук, професор, ректор Полтавського університету

економіки і торгівлі, Полтава, Україна

ORCID: ID 0000-0002-8853-4538

Посилання

Васильев Л. С. Проблемы генезиса китайской мысли. М.: Наука, 1989. 309 с.

Виноградский Б., Кузик Б. Путь Правителя. История будущего / Б. Виноградский, Б. Кузик. М.: «Гермитаж-Пресс», 2005. 512. с.

Древнекитайская философия : собрание текстов в двух томах / [сост. Ян Хин-Шун ; вступит. ст. В. Г. Бурова и М.Л. Титаренко]. Т. 1 Москва: Мысль,1972. 363с.

История политических и правовых учений. Древний мир / Отв. ред. В. С. Нерсесянц. М.: Наука, 1985. 349 c.

Переломов Л. С. Введение // Книга правителя области Шан (Шан Цзюн Шу). Изд. 2-е, доп. Пер. с кит. М.: Ладомир, 1993. 392 с.

Титаренко М. Л. Древнекитайский философ Мо Ди, его школа и учение.М.: Наука, 1985. 245 с.

Торчинов Е.А. Даосизм // Китайская философия: энциклопедический словарь / РАН. Ин-т Дальнего Востока; гл. ред. М.Л. Титаренко. М.:Мысль, 1994. 652 с.

Феоктистов В. Ф. Философские и общественно-политические взгляды Сюнь-цзы. Исследование и перевод / В.Ф. Феоктистов. М.: Наука, 1976. 294 c.

Хиншун Ян. Материалистическая мысль в древнем Китае. М.: Наука, 1984. 182 с.

Чунь цю фань-лу // Древнекитайская философия. Эпоха Хань. М.: Наука. Главная редакция восточной литературы, 1990. 523 c.

Anthony E. Clark. Ban Gu's History of Early China. Amherst, NY. : Cambria Press, 2008. 328 pp.

Burton Watson. Mozi (Translations from the Asian Classics). New York : Columbia University Press, 2003. 140 pp.

Burton Watson. Han Feizi: Basic Writings (Translations from the Asian Classics). New York : Columbia University Press, 2003. 160 pp.

Burton Watson. Xunzi: Basic Writings (Translations from the Asian Classics) First Edition. New York : Columbia University Press, 2003 160 pp.

Brook Ziporyn. Zhuangzi: The Essential Writings: With Selections from Traditional Commentaries. – Indianapolis, IN. Hackett Publishing Company, 2009. 256 pp.

Chao-Chuan Chen, Yueh-Ting Lee. Leadership and Management in China: Philosophies, Theories and Practices. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 324 pp.

Confucius. Lun yu (in English The Analects of Confucius). Translation and notes by Simon Leys. New York : W.W. Norton & Company, 1998. 256 pp.

David B Baker. The Oxford Handbook of the History of Psychology: Global Perspectives (1st edition). Oxford: Oxford University Press, 2012. 672 pp.

Di Cicco J.M. The Development of Leaders in Ancient China, Rome and Persia. // Public Administration Quarterly. 2003. № 27. P. 6–40.

Eva Wong. Taoism: An Essential Guide. Boulder, Co. Shambhala, 2011. 288 pp.

Fernandez, J.A. The gentleman's Code of Confucius : Leadership by values // Organization Dynamics. 2004. № 33. P. 21–31.

Fung Yu-lan. A Short History of Chinese Philosophy. New York: Free Press, 1997. 400 pp.

Hui, C.H., Tan, G.C. The moral component of effective leadership: The Chinese Case. // Advances in global leadership. 1999. № 1. P. 249–266.

Mark R. McNeilly. Sun Tzu and the Art of Business: Six Strategic Principles for Managers. (Revised ed.). Oxford University Press, 2011. 344 pp.

Mengzi: With Selections from Traditional Commentaries (translated by Bryan W. Van Norden). UK: Hackett Publishing Company, 2008. 272 pp.

Russell Kirkland. Taoism: The Enduring Tradition. Routledge : Psychology Press, 2004. 282 pp.

Shafer, W.E., Fukukawa, K., Lee, G.M. Values and the perceived importance of ethics and social responsibility : the U.S. versus China // Journal of Business Ethics. 2007. № 70. P. 265–284.

Sheh Seow Wah. Chinese Leadership: Moving From Classical to Contemporary. Singapore: Marshall Cavendish Corp/Ccb, 2009. 184 pp.

Sheh Seow Wah. Wise Leadership: Timeless Wisdom from the Ancient Chinese: The Ancient Chinese Teach the Most Profound Leadership Wisdom. Singapore : Dr Sheh Seow Wah, 2013. 389 pp.

Terry Kleeman,‎ Tracy Barrett. The Ancient Chinese World (1st edition). Oxford: Oxford University Press, 2005. 176 pp.

T'ung-tsu Ch'u. Han Dynasty China: Volume 1: Han Social Structure (edited by Jack L. Dull). Seattle, WA. : University of Washington Press, 2003. 550 pp.

Werner Schwanfelder. Sun Tzu für Manager: Die 13 ewigen Gebote der Strategie. Frankfurt am Main : Campus-Verlag, 2004. 248 s.

William Theodore De Bary, Irene Bloom. Sources of Chinese Tradition, 2nd ed., vol 1. New York : Columbia University Press, 1999. 656 pp.

##submission.downloads##

Як цитувати

Nestulya, O. (2018). СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЛІДЕР У УПРАВЛІНСЬКОЇ ПАРАДИГМІ СТАРОДАВНЬОГО КИТАЮ. Лідер. Еліта. Суспільство, (1). https://doi.org/10.20998/%x

Номер

Розділ

ЛІДЕРСТВО ТА СУСПІЛЬНИЙ РОЗВИТОК: ДІАЛЕКТИКА ЄДНОСТІ І ПРОТИРІЧ ФЕНОМЕНІВ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ