РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.06Ключові слова:
особистісно-професійне становлення майбутнього вчителя, формування лідерської позиції, ресурсне забезпечення розвитку лідерських якостей, лідерський потенціал майбутнього вчителя, лідерська компетентністьАнотація
Проаналізовано сучасну систему педагогічної освіти, в рамках якої необхідно застосовувати нові підходи до процесу формування лідерських якостей у майбутніх вчителів. Здійснено аналіз внутрішнього потенціалу особистості, як ресурсу забезпечення розвитку лідерських якостей майбутнього вчителя. З’ясовано, що важливим компонентом перетворення внутрішнього потенціалу особистості майбутнього вчителя на ресурсне забезпечення розвитку лідерських якостей є професійна самосвідомість суб’єкта, яка включає здатність здійснювати аналіз лідерських ідентифікацій у професійному середовищі та формувати власний «Я-образ» лідера у структурі професійної діяльності та взаємовідносин. Встановлено, що професійна «Я-концепція» є важливим елементом ресурсного забезпечення розвитку лідерських якостей майбутнього вчителя.Посилання
Алфімов, Д. В. (2010) Зміст феномену «лідерські якості особистості». Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Вип. 11 (64). Класич. приват. ун-т. Запоріжжя. С. 44 – 51.
Гармаш, С. А., (2009) & Гашутіна, О.Е. Лідерські якості особистості керівника як запорука успіху. Управління інноваційними проектами та об’єктами інтелектуальної власності.
С. 37 – 44.
Краснощок, І. П. Розвиток лідерських якостей студентів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 112.
С. 211 – 219.
Куриця, А. І., & Куриця, Д. І. (2014) Психолого-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів. Проблеми сучасної психології. Збірник науко-вих праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Випуск 26. С. 353 – 363.
Мараховська, Н. В. (2009) Педагогічні умови формування лідерсь-ких якостей майбутніх учителів у процесі навчання дисциплін гуманітарного циклу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня
канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Харків, 22 с.
Рудська, А. І. (2013) Психологічні особливості лідерства в умовах реалізації соціальних проектів : автореф дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.05 – соціальна психологія, психологія соціальної роботи. Київ, 24 с.
Савельєва, О. О. (2014) Оцінка лідерського потенціалу студентів як майбутніх управлінців. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. № 4. Т. 4. С. 81 – 84.
Семченко, Н.О. (2005) Педагогічні умови формування лідерських якостей майбутніх учителів у позааудиторній діяльності: автореф дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Харків, 23 с.
Смольська, Л. І. (2014) Інтегральне лідерство – сучасний управлінський запит. Управління школою. № 1 – 3. С.92 – 94.
Татенко, В.О. (2004) Лідер ХХІ. Соціально психологічні студії. К.:Видав. дім «Корпорація», 198 с.
Ященко, І. В. (2003) Феномен лідера. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка: філософія, політологія. № 59. С. 142 – 14.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.