РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Olga Palamarchuk Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-6783-8380
  • Natalia Lazarenko Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-3556-8849
  • Dmytro Kolomiets Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0001-8466-7045

DOI:

https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.06

Ключові слова:

особистісно-професійне становлення майбутнього вчителя, формування лідерської позиції, ресурсне забезпечення розвитку лідерських якостей, лідерський потенціал майбутнього вчителя, лідерська компетентність

Анотація

Проаналізовано сучасну систему педагогічної освіти, в рамках якої необхідно застосовувати нові підходи до процесу формування лідерських якостей у майбутніх вчителів. Здійснено аналіз внутрішнього потенціалу особистості, як ресу­рсу забезпечення розвитку лідерських якостей майбутнього вчителя. З’ясовано, що важливим компонентом перетворення внутрішнього потенціалу особистості майбу­тнього вчителя на ресурсне забезпечення розвитку лідерських якостей є професійна самосвідомість суб’єкта, яка включає здатність здійснювати аналіз лідерських іден­тифікацій у професійному середовищі та формувати власний «Я-образ» лідера у стру­ктурі професійної діяльності та взаємовідносин. Встановлено, що професійна «Я-кон­цепція» є важливим елементом ресурсного забезпечення розвитку лідерських якостей майбутнього вчителя.

Біографії авторів

Olga Palamarchuk, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

доктор психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології та соціальної роботи, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Вінниця, Україна

Natalia Lazarenko, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

кандидат педагогічних наук, професор, ректор, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Вінниця, Україна

Dmytro Kolomiets, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри технологічної освіти, економіки та безпеки життєдіяльності, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Вінниця, Україна

Посилання

Алфімов, Д. В. (2010) Зміст феномену «лідерські якості особистості». Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Вип. 11 (64). Класич. приват. ун-т. Запоріжжя. С. 44 – 51.

Гармаш, С. А., (2009) & Гашутіна, О.Е. Лідерські якості особистості керівника як запорука успіху. Управління інноваційними проектами та об’єктами інтелектуальної власності.

С. 37 – 44.

Краснощок, І. П. Розвиток лідерських якостей студентів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 112.

С. 211 – 219.

Куриця, А. І., & Куриця, Д. І. (2014) Психолого-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів. Проблеми сучасної психології. Збірник науко-вих праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Випуск 26. С. 353 – 363.

Мараховська, Н. В. (2009) Педагогічні умови формування лідерсь-ких якостей майбутніх учителів у процесі навчання дисциплін гуманітарного циклу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня

канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Харків, 22 с.

Рудська, А. І. (2013) Психологічні особливості лідерства в умовах реалізації соціальних проектів : автореф дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.05 – соціальна психологія, психологія соціальної роботи. Київ, 24 с.

Савельєва, О. О. (2014) Оцінка лідерського потенціалу студентів як майбутніх управлінців. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. № 4. Т. 4. С. 81 – 84.

Семченко, Н.О. (2005) Педагогічні умови формування лідерських якостей майбутніх учителів у позааудиторній діяльності: автореф дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Харків, 23 с.

Смольська, Л. І. (2014) Інтегральне лідерство – сучасний управлінський запит. Управління школою. № 1 – 3. С.92 – 94.

Татенко, В.О. (2004) Лідер ХХІ. Соціально психологічні студії. К.:Видав. дім «Корпорація», 198 с.

Ященко, І. В. (2003) Феномен лідера. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка: філософія, політологія. № 59. С. 142 – 14.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-21

Як цитувати

Palamarchuk, O., Lazarenko, N., & Kolomiets, D. (2019). РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ. Лідер. Еліта. Суспільство, (1), 77–90. https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.06

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ І СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ