РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МОЛОДИХ ВИКЛАДАЧІВ В НТУ «ХПІ» НА ОСНОВІ ДОСВІДУ УНІВЕРСИТЕТУ ОКСФОРД БРУКС В РАМКАХ ПРОГРАМИ «РОЗВИТОК ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ»

Автор(и)

  • Yevgen Sokol Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Oleksandr Romanovskiy Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Tetiana Hura Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-2323-3440
  • Anastasiia Knysh Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-0211-2535
  • Yurii Panfilov Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Artem Tiniakov Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.01

Ключові слова:

професійний розвиток, викладачі, інституційні зміни, міжнародне співробітництво

Анотація

В статті розглянуто проблему адаптації закордонного досвіду функці­онування університетів до українських реалій на прикладі кейсу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Окрему увагу приділено питанням співпраці між українськими та британськими університетами в рамках програми Розви­тку лідерського потенціалу університетів України при реалізації проекту «Реформування системи підготовки молодих викладачів». Проаналізовано особливості програм розвитку наукових та науково-педагогічних працівників в університеті Оксфорд Брукс. Представ­лено результати впровадження британського досвіду в діяльність НТУ «ХПІ» для забез­печення інституційних змін.

Біографії авторів

Yevgen Sokol, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

ректор, доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НАН України, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Oleksandr Romanovskiy, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедрою, член-кореспондент НАПН України, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Tetiana Hura, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Anastasiia Knysh, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків; Україна

Yurii Panfilov, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат психологічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, начальник методичного відділу, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Artem Tiniakov, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Посилання

Андрущенко, В.П. (2011) Осно¬вні харак¬теристики європейської універ-ситетської освіти та можливості їх реалі-зації в сис¬темі освіти України. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 26: збірник наукових праць. К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драго-манова. С. 3 – 15.

Бабкова-Пилипенко, Н. (2012) Особливо¬сті професійної підготовки еко-номістів в університетах Великої Брита¬нії. Наукові праці. Педагогіка, Том 199, № 187. С. 76 – 80.

Бідюк, Н. (2014) Магістерська підготовка як складова професійного ста-новлення молодого дослідника: британ-ський та український

досвід. Порівняльна профе¬сійна педагогіка. № 4 (3). С. 111 – 118.

Боголіб, Т. (2012) Конкуренція універси¬тетів: світовий досвід і україн¬ські реалії. Вісн. НАН України, № 10. С. 31 – 42.

Гук, C. (2015) Структура курсу підготовки бакалаврів та магістрів з фізи-чної реабілі¬тації у британських універси-тетах. Нау¬ковий вісник Чернівецького уні-верситету. Педагогіка та психологія: зб.наук.пр. Вип. 748. Чернівці: Черніве-цький націо¬нальний університет, С. 24 – 30.

Гура, Т.В., & Фурманець, Б.І. (2018) Фор¬мування особистісного потен-ціалу студе¬нтів технічного університету. Теорія і практика управління соціальними систе¬мами. Щоквартальний науково-те-орети¬чний журнал. № 2. Харків: НТУ «ХПІ».С.55 – 65.

Калашнікова, С. (2012) Євро-пейська по¬літика модернізації вищої освіти: ключові орієнтири. Вища освіта України. № 2. С. 80 – 84.

Сєргєєва, О. В. (2011) Викорис-тання бри¬танського досвіду підготовки майбутніх перекладачів у вітчизняній освітній прак¬тиці. Вісн. Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. Сер. «Соціологія. Психологія. Педагогіка». № 3, дод. 2, т. 1 (26). (Те¬мат. вип. «Вища освіти України у кон¬тексті інтеграції до Європейського освітнього простору»). К.: ГНОЗІС,

– 520 с.

Третько, В. В. (2013) Профе¬сійна підго¬товка магістрів міжнародних відносин у Великій Британії: теорія і практика : мо-ногр. Хмельницький: ХНУ, 414 с.

About OCSLD (2018) Oxford Brookes Uni¬versity. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.brookes.ac.uk/ocsld/about-ocs¬ld/ (04.01.2019).

Романовський, О.Г., & Гура, Т.В., Чала, Ю.М., Книш, А.Є. (2016) Comparative analysis of leadership training concepts in high school in the UK and Ukraine. Теорія і практика управління со-ціальними систе¬мами. Щоквартальний науково-практич¬ний журнал. №2. Х.: НТУ «ХПІ». С. 3 – 9.

Programme Specification for the award of Postgraduate Certificate in Teach¬ing in Higher Education (MU61) and Post¬graduate Associate in OCSLD (MU80) (2018) Oxford Brookes University. [Елект¬ронний ресурс] Режим доступу: https://www.brookes.ac.uk/about/directora-tes/asa/registry/apqo/programmes/mu61.pdf (04.01.2019).

Research Support (2018) Oxford Brookes University. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.brookes.ac.uk/research/research-support/ (04.01.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-21

Як цитувати

Sokol, Y., Romanovskiy, O., Hura, T., Knysh, A., Panfilov, Y., & Tiniakov, A. (2019). РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МОЛОДИХ ВИКЛАДАЧІВ В НТУ «ХПІ» НА ОСНОВІ ДОСВІДУ УНІВЕРСИТЕТУ ОКСФОРД БРУКС В РАМКАХ ПРОГРАМИ «РОЗВИТОК ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ». Лідер. Еліта. Суспільство, (1), 5–18. https://doi.org/10.20998/2616-3241.2019.1.01

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛІДЕРСТВА ТА ЕЛІТИ В СУСПІЛЬСТВІ: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУЛЮВАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ ВИРІШЕННЯ