ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2616-3241.2018.1.09Анотація
Авторами проаналізовано досвід підготовки майбутніх учителів у різних європейських країнах: Великій Британії, Німеччині, Франції, Данії. Схарактеризовано стандарти підготовки; вимоги до особистості сучасного європейського вчителя; провідні принципи, методи та форми навчання майбутніх учителів; особливості організації та проведення педагогічної практики. Специфічною особливістю підготовки вчителів у Великій Британії є широке застосування технології пошукового навчання, що є способом демократизації та гуманізації педагогічної освіти. Особливістю бакалаврської програми підготовки вчителів у німецьких ВНЗ є те, що вони багатоваріантні, що надає можливість здобути професію, не пов’язану з викладанням у школі, та профільними – зорієнтованим на підготовку вчителя для школи певного типу. Головними тенденціями підготовки вчителів у Німеччині є такі: європеїзація, орієнтація на міжнародні ініціативи та проекти, мобільність студентів, зростання ролі дослідницької діяльності, широке використання сучасних мультимедійних технологій. Особливістю датської системи підготовки вчителів є наявність додаткового профорієнтаційного рівня, який здобувають у вищих народних школах. Специфіка підготовки майбутніх учителів університетів Франції зумовлена широким вибором довгострокових і короткострокових програм навчання й отриманням відповідного диплому, до того ж вчителі, як і всі працівники освіти Франції, мають статус державних службовців. Університетам притаманні гнучкий графік занять, розмаїття модулів, навчання з повною або частковою зайнятістю, а також наявність вечірніх курсів, стаціонарної та дистанційної освіти. На основі проведеного аналізу узагальнено позитивний досвід професійної підготовки майбутніх учителів за кордоном, розроблено рекомендації щодо його впровадження в систему вищої педагогічної освіти в Україні.
Посилання
Anoshkova, T. A. (2015). Implementation of global competency in higher education. Advanced Education, 3, 4-8. http://dx.doi.org/10.20535/2410-8286. 43743 in English.
Arnet-Clark, I., Smeets-Cowan, R. & Kühnis, J. (2015). Competences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (HHSZ), and the Swiss Education Policy. Pädagogische Hochschule Schwyz, 88-100. Retrievedfromhttp://www. phsz.chin English.
Barrick, M. R., Mount, M. K. Yes, personality matters: moving on to more im-portant matters. Hum. Perform. 2005.18.359-372. https://doi.org/10.1207/s15327043hup 1804_3 in English.
Barry, J., Dale, H. (2003). Educational Psychology: A Century of Contributions, Lawrence Erlbaum Associate. Mahwahin English.
Bhola, H.S. & Gómez, S.V. (2008). Signposts to literacy for sustainable development: complementary studies. Hamburg, Germany: UNESCO Institute for Lifelong Learning in German.
Bikvard, В. (1997). Teacher Profes-sional Development in Denmark. Phi Delta Kappan. 78(8), 611-614 in English.
Bucheton, D. (1996) Interactions: dialoguer, communiquer. Le Francais aujourd'hui: mars,113, 11-109in English.
Chamorro-Premuzic, T., Furnahm, A., Martin, L. Personality and approaches to learning predict preference for different teaching methods. Learn. Individ. Dif-fer. 2007. 17. 241-250. https://doi.org/ 10.1016/j.lindif.2006.12.001in English.
Cheng, E.W.A review of transfer of training studies in the past decade. Pers. Rev. 2001. 30. https://doi.org/102–118.10.1108/00483480110380163in Eng-lish.
Fremy, D., Fremy, M. (2005). Tout sur tout, tout de suite. Paris: Laffont, 219.
Howatt, A. P. (1994). A History of English Language Teaching. Oxford University Press in French.
Кelly, T. A. (1992). History of Adult Education in Great Britain. From the Middle ages to the twentieth century. Liverpool University Pressin English.
Lapostolle, G., & Chevaillier, T. (2008), Between Necessity and Constraints: The Reform of Teacher Training in France (1990-2007). Higher Education in Europe, 457-470 in English.
Laursen, P. F. (2006). Educating the Authentic Teacher. Lindgren, Ulla: A Nordic Perspective on Teacher Education in a time of Societal Change: contributions from a Nordic conference that focused on the pro-fessional teacher role. Umea University Publ, 65-76 in English.
Major, D. A., Turner, J. E., Fletcher, T. D. Linking proactive personality and the big five to motivation to learn and devel-opment activity. J. Appl. Psychol. 2006.91.https://doi.org/927-935.10.1037/00 21-9010.91.4.927 in English.
Mikulecky, L. (1982). Job literacy: the relationship between school preparation and workplace actuality. Reading Research Quarterly, 17 (3), 400–419. https://doi.org/10.2307/747527in English.
Мulder, М., Weigel, T. & Collins, K. (2007). The concept of competence in the development of vocational education and training in selected EU member states: a critical analysis. Jornal of Vocational Education & Training, 1, 67-88.
https://doi.org/10.1080/13636820601145630in English.
Proterough, R., Atkinson, J. (1991). The making of English Teachers. Open University Pressin English.
Recommendation of the European parliament and of the council on key competences for lifelong learning (2005). Commission of the European communities, Brussels. Retrievedfromhttp://jows.pl/sites/default/files/KE_European%20Indicator%20of%20Language%20Competence_2005.pdfin English.
Schou, L. R. (2001). Democracy in Education. Studies in Philosophy and Ed-ucation. 20, 317-329 in English.
Shpytalevsjka, Gh. (2011). Kharakterystyka kljuchovykh ta predmetnykh kompetentnostej ta kompetencicj osobystosti [Description Of Key Competences And Subject Competence And Personality].Problemy pidghotovky suchasnogho vchytelja, 4 (2), 220-225 [in Ukrainian].
Stefens, W. B. (1987). Education, Literacy and Society, 1830-70. The geography of diversity in provincial England. Manchester University Pressin English.
Wagner, T. (2015). Most Likely to Succeed: Preparing Our Kids for the Innovation Era Hardcover. Scribnerin Eng-lish.
Zakaulova, Ju. (2008). Bolonskyi process: stvorennya yevropeyskogo osvitnyogo prostoru [The Bolonian process: creation of European educational space]. Visnyk Kharkivskogo natsionalnogo universytetu imeni V.N. Karazina, 55, 161-165 [inUkrainian].
Zhernovnykova O. A. (2014). Spetsyfika dydaktychnoi pidhotovky studentiv-matematykiv pedahohichnykh VNZ do roboty u koledzhakh ta profesiinykh litseiakh [Specificity of didactic preparation of students-mathematicians of pedagogical universities for work in colleges and professional lyceums]. Pedagogy and psy-chology. Kharkiv: TOV «Shchedrasadyba plius», 45, 97–105 [inUkrainian].
Zimpher, N., Howey, K. (1992). Policy and practice toward the improvement of teacher education. A report prepared for the North Central Regional Educational Laboratory (NCREL)in Eng-lish.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.